WELCOME

Friday, September 23, 2011

မိုနာလီဇာဆိုတာ မိန္းမမဟုတ္ပါဘူးတဲ့.....

ေရွးေဟာင္းအႏုပညာကို ေလ့လာေနတဲ့ အီတလီလူမ်ိဳးေတြက ကမာၻေက်ာ္မိုနာလီဇာပန္းခ်ီကားကို ေလ့လာစူးစမ္းမႈေတြထပ္လုပ္ၿပီး မိုနာလီဇာပန္းခ်ီကားကို ေမာ္ဒယ္လ္ထိုင္ေပးတဲ့ သူက အမ်ိဳးသမီးမဟုတ္ဘဲ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္မွန္း ေလ့လာေတြ႕ရွိၾကျပန္ပါတယ္။

အီတလီအမ်ိဳးသားေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီက ဥကၠ႒ Silvano Vincetiက (အီတလီႏိုင္ငံ) ဖေလာရင့္ျမိဳ႕ဖြား (ထိုေခတ္က ႏိုင္ငံရယ္လို႔ သီးသန္႔မေခၚဘဲ ျမိဳ႕သားလို႔ပဲ ေခၚတတ္ၾကပါတယ္)၊ လီယိုနာဒိုရဲ႕ တပည္႔ဒါမွမဟုတ္ ခ်စ္သူလို႔လည္း ေျပာလို႔ရတဲ့ Salaiဆလိုင္းရဲ႕ ပံုတူလို႔ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဆလိုင္းကေတာ့ မီလန္ျမိဳ႕သားပါ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ေတြ႕ရွိခ်က္ကို ယခုလက္ရွိ မိုနာလီဇာပန္းခ်ီကားကို ျပသေနတဲ့ လုဗ္ျပတိုက္က ပညာရွင္ေတြက မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးလို႔ ခ်က္ခ်င္းပဲ ျငင္းဆိုလိုက္ပါတယ္။ (လုဗ္ျပတုိက္က ကမာၻေက်ာ္ျပတိုက္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ျပင္သစ္ႏိုင္ငံမွာ တည္ရွိပါတယ္။ လုဗ္ျပတိုက္က ၁၂ရာစုကတည္းက တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ လုဗ္နန္းေတာ္ထဲမွာ တည္ရွိပါတယ္။ ၁၆၉၂ခုႏွစ္မွာ လူး၀စ္ဘုရင္၁၄က နန္းေတာ္ကေနျပတိုက္အျဖစ္ေျပာင္းခဲ့ပါတယ္၊ ႏွစ္ေပါင္းသံုးရာေက်ာ္ ေရွးေဟာင္းလက္ရာေတြ စုေဆာင္းလာတဲ့ လုဗ္ျပတိုက္မွာ တစ္ႏွစ္လံုးေနတာေတာင္ ေလ့လာစရာေတြ မကုန္ႏိုင္ပါဘူးတဲ့။ သူတို႔စုေဆာင္းထားတဲ့ လက္ရာေတြမွာ မိုနာလီဇာပန္းခ်ီကားလည္း ပါ၀င္ပါတယ္)

ဆလိုင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္က မေကာင္းဆိုးရြားေလးတဲ့။ ဆလိုင္းရဲ႕ တကယ့္နာမည္က Gian Giacomo Caprotti ပါ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ကို ဆလိုင္းလို႔ပဲ ေခၚတာမ်ားပါတယ္။ အဲဒီပန္းခ်ီပညာရွင္ေလးက လီယိုနာဒိုဆီမွာ ၂၅ႏွစ္ေလာက္ အလုပ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၄၉၀ခုႏွစ္ေလာက္မွာ ၁၀ႏွစ္သားေလာက္ပဲ ရွိေသးတဲ့ ဆလိုင္းက လီယိုနာဒိုအိမ္မွာ ပညာသင္အေနနဲ႕ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။

လီယိုနာဒိုရဲ႕ မွတ္စုထဲမွာ ပညာသင္တပည့္ေတြရဲ႕ အမည္ေတြရွိေပမယ့္ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ဆက္စပ္မႈ မရခဲ့ပါဘူး။ သူတို႕ေတြရဲ႕ အႏုပညာလက္ရာေတြ မပါခဲ့သလို လီယိုနာဒိုရဲ႕ ခ်ီးမြမ္းမႈေတြလည္း မရိွခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ေတြထဲမွာ ဆလိုင္းတစ္ေယာက္ပဲ ထင္ထင္ရွားရွားက်န္ခဲ့ပါတယ္။ ဆလိုင္းက လီယိုနာဒိုအၾကိဳက္ အလြန္မွပင္ေခ်ာေမာလွပတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕အလွေတြမွာ ေခြေခြလိမ္လိမ္နဲ႕ ပုခံုးေပၚကို ၀ဲက်ေနတဲ့  ဆံႏြယ္ေလးေတြေၾကာင့္လည္းပါပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ဆလိုင္းက အက်င့္စာရိတၱအေနနဲ႕ ခပ္ေကာင္းေကာင္းလူစားမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး။ ခိုးတတ္၀ွက္တတ္ လိမ္တတ္ညာတတ္ပါတယ္။ သူလုပ္သမ်ွ ျပႆနာေတြကို လီယိုနာဒိုကပဲ ေျဖရွင္းတတ္ရၿပီး ေထာင္ထဲကေန မၾကာခဏဆဲြဆဲြထုတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလိုအက်ည္းတန္တဲ့ အက်င့္ေတြရွိေပမယ့္ ဆလိုင္းက လီယိုနာဒိုရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေတြအတြက္ ေမာ္ဒယ္လ္ေကာင္းေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ပန္းခ်ီကားထဲက ဆလိုင္းရဲ႕ မ်က္ႏွာအျပင္က သူ႕ရဲ႕အက်ည္းတန္တဲ့စာရိတၱေတြကို ျမဴတမႈန္မွ်ပင္ ျမင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဘယ္လိုပဲ စရိုက္ဆိုးဆိုး လီယိုနာဒိုက ဆလိုင္းကို ပစ္မထားခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုးသူေသဆံုးတဲ့အထိ ဆလိုင္းက လီယိုနာဒို႔ေဘးနားမွာပဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ လီယိုနာဒိုေသဆံုးတဲ့အခါ သူ႔ရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္မႈတစ္၀က္ကို ဆလိုင္းကို ေပးခဲ့ရံုသာမကဘူး။ မိုနာလီဇာပန္းခ်ီကားကိုပါ ဆလိုင္း ပိုင္ဆုိင္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ၁၅၂၃မွာေတာ့ ေသနတ္ဒဏ္ရာနဲ႕ ဆလိုင္းတစ္ေယာက္ေသဆံုးခဲ့ပါတယ္။

Vincenti က လီယိုနာဒိုရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေတြထဲက မ်က္ႏွာျပင္ ခံစားခ်က္ေတြက ဆလိုင္းရဲ႕ မ်က္ႏွာအက်ေတြနဲ႕တူပါတယ္တဲ့။ အထူးသျဖင့္ လီယိုနာဒိုေရးဆဲြခဲ့တဲ့ ခရစ္ယာန္ဘာသာေရးပံုေတြထဲက သူေတာ္စင္ စိန္႔ဂၽြန္ရဲ႕ပံုႏွင့္ နတ္သား (The angel incarnate) ပံုႏွစ္ခုဟာဆိုလ်င္ မိုနာလီဇာရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းနဲ႕ ႏွာေခါင္းတို႕နဲ႕အေတာ့္ကိုတူပါတယ္။ အဲဒီပန္းခ်ီကားေတြနဲ႕ မိုနာလီဇာပန္းခ်ီကားက အေတာ့္ကုိ ထင္ရွားတဲ့ တူညီမႈေတြ ရွိေနပါတယ္လို႕ Vincenti က သတင္းေထာက္ေတြကို ေျပာခဲ့ပါတယ္။ 

ဒီထက္ပိုၿပီးထူးျခားထက္အခ်က္ကေတာ့ မိုနာလီဇာရဲ႕ မ်က္လံုးႏွစ္ဖက္မွာ ၀ွက္ၿပီးေရးဆဲြခဲ့တဲ့ S နဲ႕ L အကၡရာႏွစ္ခုစီပါပဲ။ လီယိုနာဒိုက Symbolေတြသံုးရတာကို သေဘာက်သူျဖစ္ၿပီး သူက မိုနာလီဇာဘယ္သူလဲဆိုတာကို အဲဒီမ်က္လံုးထဲမွာ ျမွပ္ၿပီးေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ လီယိုနာဒိုက မ်က္လံုးဆိုတာ စိတ္ရဲ႕ခံစားမႈ ျပတင္းေပါက္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦးကူးလူးဆက္ဆံတဲ့ Communication Tool လို႕လည္း ယံုၾကည္ပါတယ္။ မ်က္လံုးထဲက အကၡရာေတြက သာမန္မ်က္လံုးနဲ႔ဆို မျမင္ရပါဘူး။ စိမ္းညိဳေရာင္အေပၚမွာ အနက္ေရာင္နဲ႕ေရးျခယ္ထားတဲ့ LVဆိုတာက သူမရဲ႕ ညာဘက္မ်က္လံုးအိမ္ထဲမွာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ LVက လီယိုနာဒိုအျမဲတမ္းသံုးေလ့ရွိတဲ့ သူရဲ႕အတိုေကာက္စာလံုးပါ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ဘက္မ်က္လံုးအိမ္ထဲမွာ ရွိတဲ့ စာလံုးက ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါတယ္။ S for Salai, L for Leonado လို႕ သတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ လုဗ္ျပတိုက္ကေတာ့ ဒါဟာ လီယိုနာဒို ေရးဆဲြခဲ့တဲ့ အကၡရာေတြ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ ႏွစ္ကာလၾကာလာေတာ့ ေဆးေတြမွာ အက္ေၾကာင္းထင္ၿပီး ေပၚေပါက္လာတဲ့ အက္ရာေတြပဲလို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး Vincenti အေနနဲ႕ ပန္းခ်ီကားကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်ေလ့လာမႈမရွိဘဲ ေျပာခ်င္းသာျဖစ္ပါတယ္လို႔လည္း ျပတိုက္တာ၀န္ရွိသူေတြက ေျပာပါေသးတယ္။ ေနာက္ၿပီး ျပတိုက္က ဒစ္ဂ်ီတယ္နည္းပညာနဲ႕ အၾကိမ္ၾကိမ္စစ္ေဆးခဲ့ေပမယ့္ ဘာစာလံုးမွ ေတြ႕ခဲ့ခ်င္းမရွိပါဘူးလို႔ ထပ္ေျပာလိုက္ျပန္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပညာရွင္ေတြေရာ သာမန္လူေတြေရာကပါ မိုနာလီဇာဆိုတာ ဆလိုင္းျဖစ္နိုင္တယ္ဆိုၿပီး ထင္ေၾကးေပးခဲ့တာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္နည္းပညာေတြ မေပၚခင္ကတည္းကပါ။

ဘာပဲေျပာေျပာ Vincentiကေတာ့ သူ႔ရဲ႕သီအိုရီမွန္မွန္ ဆံုးျဖတ္ဖို႔ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံက တာ၀န္ရွိသူေတြနဲ႕လက္တဲြၿပီး ဆက္ေလ့လာဖို႔ ၾကိဳးစားေနပါတယ္။ Vincenti အဖဲြ႔အေနနဲ႔ ပဲရစ္ကိုသြားၿပီး ပန္းခ်ီကားမွာရွိတဲ့ အကၡရာနံပါတ္နားက ေဆးကိုအနည္းငယ္ယူၿပီး၊ ပန္းခ်ီကားဆဲြစဥ္ကတည္းက ရွိတာလား၊ ေနာက္လူေတြက ထပ္ျဖည့္ထားတာလားဆိုတာကို ထိုေဆးစက္ေတြကို ဓါတ္ခဲြခန္းမွာ ေလ့လာၾကည့္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနပါၿပီလို႕ ေျပာပါတယ္။ တကယ္လို႔သာ လုဗ္ျပတိုက္ကသူရဲ႕ ေလ့လာခြင့္ ေလ်ာက္ထားခ်က္ကို ခြင့္ျပဳခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပန္းခ်ီကားထဲက အမ်ိဳးသမီးဘယ္သူျဖစ္ႏိုင္မလဲဆိုတာ အေျဖေပၚေတာ့မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

 ဆလိုင္းကိုယ္ဟန္ျပသရုပ္ေဆာင္ထားေသာ ခရစ္ယာန္သူေတာ္စင္ စိန္႕ဂၽြန္ရဲ႕ ပံု၊ ၁၅၁၄ခုႏွစ္မွာ လီယိုနာဒိုေရးဆဲြခဲ့သည္။

စိန္႔ဂၽြန္ပံုႏွင့္ဆက္စပ္မႈရွိႏိုင္ေသာ ဆလိုင္း၏ပံု(Angel Incarnate လို႕အမည္တြင္ပါတယ္) လီယိုနာဒိုရဲ႕ ပံုဆဲြမွတ္စုစာအုပ္မွာ ရွိၿပီး ပံုရဲ႕ ေနာက္ေက်ာမွာ ဆလိုင္းနာမည္ပါရွိပါတယ္။


 ဆလိုင္းရဲ႕ ပံုတူပန္းခ်ီကား။ ေရးဆဲြသူနာမည္မသိပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ကလည္း လီယိုနာဒိုလို႔ ယူဆၾကပါတယ္။


 


http://www.itsjustlife.com မွ ႏိွဳင္းယွဥ္ခ်က္ ပံုမ်ား

ဘယ္အခ်ိန္ပဲသြားၾကည့္ၾကည့္ လုဗ္ျပတိုက္မွာ မိုနာလီဇာပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္ဖို႔ အခုလိုလူေတြအံုခဲေနတတ္ၾကပါတယ္။(Picture from wikimedia)

ပို႔စ္ကို Yahoo News မွ မွီျငမ္းၿပီး ေရးပါသည္။ အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ား မွားယြင္းပါက စာေရးသူ၏ လိုအပ္ခ်က္သာျဖစ္ပါသည္။

No comments: