WELCOME

Thursday, November 10, 2011

(တကယ္မဟုတ္ေသာ)ပညတ္ ႏွင့္ (အစစ္အမွန္)ပရမတ္ တို႔ တန္းတူထား ေရာေထြးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ရွင္းလင္းေျဖၾကားမႈ

Hello! Thank You Visited My Blog
၁၉၂၀-ျပည့္ႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ ၂၆ ရက္ ေန႔စြဲပါ ကိုလံဘိုၿမိဳ႕ ဗုဒၶဘာသာသတင္း စာတြင္ ပါလာေသာ ေမးခြန္းပုစၦာမ်ားကား-

၁။ ပုဂၢိဳလ္-သတၱ၀ါ-ငါ-သူတစ္ပါး မဟုတ္ (သို႔)
ပုဂၢိဳလ္-သတၱ၀ါ-ငါ-သူတစ္ပါးဟူ၍ ျခားနားျခင္း မရွိလွ်င္ ဒုစ႐ိုက္ အတြက္ မည္သို႕ တာ၀န္ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။
၂။ ပုဂၢိဳလ္-သတၱ၀ါ-ငါ-သူတစ္ပါး ဟုတ္သည္ဆိုလွ်င္ (သို႔)  ပုဂၢိဳလ္-သတၱ၀ါ-ငါ-သူတစ္ပါး ဟူ၍ ျခားနားျခင္း ရွိလွ်င္ ၄င္းသေဘာ တရား သည္ အနိစၥသေဘာတရားႏွင့္ ညိညြတ္ပါ၏လား။ (ပုဂၢိဳလ္/ သတၱ၀ါ /ငါ /သူတပါး အျဖစ္ အခ်ိန္တစ္ခုၾကာေအာင္ ေတာက္ေလွ်ာက္ရွိေနသည္ဆိုပါက အနိစၥတရား (တရစပ္ပ်က္စီးေနမႈ) ႏွင့္ ကိုက္ညီပါသေလာ။)
--------------------------xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx...............................................................
ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ထိုေမးခြန္းႏွစ္ခု၏အေျဖကို နားလည္ႏိုင္ရန္
ေရွးဦးစြာ ဗုဒၶတရားေတာ္ကို ခြဲျခမ္းေလ့လာရာတြင္ ေဒသနာ(၂)မ်ဳိး (သို႕) သာသနာ (၃)မ်ဳိးဟူ၍ ရွိေၾကာင္း နားလည္ရေပမည္။

ေဒသနာ(၂)မ်ဳိးတြင္
၁)ေ၀ါဟာရေဒသနာ (သမုတိသစၥာ)
၂)ပရမတၳေဒသနာ (ပရမတၳသစၥာ) ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိ၏။

အက်ယ္ေျပာ ရမယ္ဆိုရင္-
၁။ ေ၀ါဟာရ(ပညတ္)ေဒသနာဆိုသည္ကား- ေလာက၌ ပုဂၢိဳလ္ ရွိသည္။ သတၱ၀ါ ရွိသည္။ အတၱ ရွိသည္။ ဇီ၀ ရွိသည္။ အတိတ္၊ ပစၥပၸါန္၊ အနာဂတ္ ဘ၀ရွိသည္။ အသက္ ရွိသည္။ ငါ ရွိသည္။ သူ ရွိသည္။ ေယာက္်ား-မိန္းမ ရွိသည္ဟု ေလာကီဘံုသား လူအမ်ား တို႕ ထင္မွတ္ ေျပာဆို ၾကေသာ စကားမ်ဳိးသည္ ေ၀ါဟာရ (ပညတ္) မည္၏။

ထိုေ၀ါဟာရ (ပညတ္)
ရွိၾကသည့္အတိုင္း ေဟာေတာ္မူေသာ ၀ိနည္း - ေဒသနာ သုတၱန္ ေဒသနာေတာ္ မ်ားသည္ ေ၀ါဟာရ(ပညတ္) ေဒသနာ မည္၏။
(သမုတ္တိ သစၥာတရား - တကယ္ မဟုတ္ ေသာ မုသားမျဖစ္႐ံုမွန္ကန္ေသာ အမွန္တရား ျဖစ္ေလသည္)

၂။ ပရမတၳေဒသနာဆိုသည္ကား- ေလာက၌ ပုဂၢိဳလ္ ဟူ၍မရွိ။ သတၱ၀ါ ဟူ၍မရွိ။ အတၱဟူ၍မရွိ။ ဇီ၀ ဟူ၍မရွိ။ အသက္-၀ိညာဥ္-လိပ္ျပာ ဟူ၍မရွိ။ ငါ ဟူ၍မရွိ။ သူတပါး ဟူ၍မရွိ။ ေယာက္်ား-မိန္းမ -တစ္ဦးဦး-တစ္ေယာက္ေယာက္- တစ္ခုခုဟူ၍မရွိ။
အသစ္အသစ္ အစားထိုး ေျပာင္းလဲသြားေနေသာ စြမ္းအင္႐ုပ္ဓါတ္မ်ားအစု (မသိတတ္ေသာ-မခံစားတတ္ ေသာသေဘာမ်ာ
းအစု) ႏွင့္ နာမ္ဓါတ္မ်ား အစု (သိတတ္-ခံစားတတ္-မွတ္သားတတ္ေသာသေဘာမ်ားအစု) ဟူ၍သာ အမွန္ တကယ္ ရွိသည္ ဟု ေဟာေတာ္မူေသာ အဘိဓိဓမၼာေဒသနာေတာ္ သည္ ပရမတၳ ေဒသနာ မည္၏ ( ပရမတၳ သစၥာ - တရစပ္ပ်က္စီးေနေသာသေဘာ ႏွင့္ အမွန္တကယ္ ရွိေနေသာ-- အမွန္တရား ျဖစ္ေလသည္)

ထို႕အတူ သာသနာ(၃)မ်ဳိးတြင္ ------
၁)အဓိသီလသာသနာ
၂)အဓိစိတၱသာသနာ
၃)အဓိပညာသာသနာ
ဟူ၍ သံုးမ်ဳိးရွိ၏။

၁) အဓိသီလသာသနာ-သူတပါးအသက္ မသတ္အပ္။ သူတပါးဥစၥာ မခိုးအပ္။ အစရွိသျဖင့္ ဆံုးမေသာ သာသနာသည္ အဓိသီလသာသနာ ျဖစ္၏။

၂) အဓိစိတၱသာသနာ - ေမတၱာပြားမ်ားရန္-စိတ္တည္ၿငိမ္ေစရန္ သမာဓိျဖစ္ေစရန္ အမွတ္သတိျဖင့္ေနရန္ ဆံုးမေသာ သာသနာ သည္ အဓိစိတၱသာသနာ ျဖစ္၏။

၃) အဓိပညာသာသနာ - ငါမဟုတ္-သူမဟုတ္-ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါမဟုတ္-တစ္ဦးဦးမဟုတ္-အတၱမဟုတ္- ဇီ၀မဟုတ္-အသက္-၀ိညာဥ္-လိပ္ျပာ-တစ္ခုခုမဟုတ္။ တစ္ေယာက္ေယာက္မဟုတ္-မသိတတ္- မခံစားတတ္ေသာ ႐ုပ္ဓါတ္မ်ားအစု- ႏွင့္ သိတတ္-ခံစား တတ္ေသာ နာမ္ဓါတ္မ်ား အစု ဟူ၍သာ ရွိေလသည္။

ထို ရွိတယ္ဆိုေသာ ႐ုပ္ဓါတ္အစု မ်ား နာမ္ဓါတ္အစုမ်ားဟာလည္း ဒီ႐ုပ္ဓါတ္-ဒီ႐ုပ္ဓါတ္၊ ၊ ဒီနာမ္ဓါတ္-ဒီနာမ္ဓါတ္၊ ဒီစိတ္-ဒီစိတ္၊ ဒီေ၀ဒနာ-ဒီေ၀ဒနာ၊ ဒီအပူ-ဒီအပူ၊ ဒီတစ္ခု-ဒီတစ္ခု အေနနဲ႔ ေတာက္ေလွ်ာက္ရွိေနတာမဟုတ္ဘဲ ျဖစ္ဆိုတာနဲ႔ မရွိေတာ့ေပ။

မ်က္ေတာင္တစ္ခတ္-လွ်က္တစ္ျပက္
အတြင္းမွာ ကုေဋႏွင့္ ခ်ီကာ ပ်က္စီးသြားလိုက္ -အသစ္ အစားထိုး ျဖစ္ေပၚလာလိုက္ ႏွင့္ အနိစၥ သာဟုတ္သည္။ ဒုကၡသာဟုတ္သည္။ အနတၱ သာ ဟုတ္သည္ အႏွစ္သာရမဟုတ္ -အခ်ည္းႏွီးသေဘာ -သုညသေဘာ သက္သက္ ျဖစ္သည္ ဟု ပြါးမ်ားၾကေစရန္ ဆံုးမေတာ္မူေသာ သာသနာသည္ အဓိပညာ သာသနာ ျဖစ္၏။

ထိုတြင္ အဓိသီသာသာသနာ- အဓိစိတၱသာသနာ ႏွစ္ပါးသည္ ေ၀ါဟာရ ေဒသနာ(ပညတ္) ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေပသည္။ (တနည္း) - သီလအက်ဳိးငွာသမထ အက်ဳိးငွာ ေ၀ါဟာရေဒသနာမ်ား-ပညတ္ခ်က္မ်ား-သမုတိသစၥာမ်ား ကို နားလည္ရ အသံုးျပဳရေလသည္။

အဓိပညာသာသနာ
သည္ ပရမတၳေဒသနႏွင့္ သက္ဆိုင္ေပသည္။ (တနည္း) အသိဥာဏ္အမွန္-၀ိႆနာဥာဏ္မ်ားျဖစ္ေပၚေရး-မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ျဖစ္ေပၚေရး- အမွန္တကယ္ဟုတ္ေသာ သစၥာတရား-နိေရာဓ တရားကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ သိရွိနားလည္ေရး - အဓိပညာသာသနာ အက်ဳိးငွာ - ပရမတၳေဒသနာ - ပရမတၳသစၥာတရားမ်ားကို သေဘာေပါက္ သိနားလည္ရေပမည္။
--------------------------xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx...............................................................
လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးမွ ပထမပုစာၦ အေျဖ -

၁။ ပုဂၢိဳလ္-သတၱ၀ါ-ငါ-သူတစ္ပါး ဟူ၍ ျခားနားျခင္းမရွိလွ်င္ (ပုဂၢိဳလ္- သတၱ၀ါ - ငါ - သူတစ္ပါး - တစ္ဦးဦး - တစ္ေယာက္ေယာက္ - တစ္ခုခု - အသက္- ၀ိညာဥ္ - လိပ္ျပာအျဖစ္ တစ္ခုတည္းမွ - တစ္ေယာက္တည္းမွ
ေတာက္ေလွ်ာက္ ရွိေနတာ မဟုတ္ဟု ဆိုလွ်င္) ဒုစ႐ိုက္ အတြက္ မည္သို႕တာ၀န္ရွိႏိုင္မည္နည္း ဟူေသာ ပထမပုစၦာ ၌အေျဖကား -
...ပုဂၢိဳလ္- သတၱ၀ါ- ငါ- သူတစ္ပါး ဟူ၍ ျခားနားျခင္းမရွိ ဟူေသာစကားသည္ ပရမတၳေဒသနာ၏ ဆိုင္ရာေပတည္း။ ဒုစ႐ိုက္အတြက္ မည္သုိ႕ တာ၀န္ရွိႏိုင္မည္နည္းဟူေသာ စကားသည္ ေ၀ါဟာရ ေဒသနာ၏ ဆိုင္ရာေပတည္း။

အဓိသီလသာသနာ အဓိစိတၱသာသနာ
ဟူေသာ သီလ၀ိသုဒိၶ-စိတၱ၀ိသုဒၶိကို ျပဆိုရာ၌ ေ၀ါဟာရေဒသနာ ကို လႊတ္၍ (ဖယ္၍) ျပဆိုျခင္းငွာ မတတ္ေကာင္း။

အဓိပညာ သာသနာ
ဟူေသာ ဒိဌိ၀ိသုဒၶိ ကို ျပဆိုရာ၌ ေ၀ါဟာရေဒသနာႏွင့္ ျပဆိုျခင္းငွာ မတတ္ေကာင္း၊ ပရမတၳေဒသနာ၏ဆိုင္ရာသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ပုစၦာ ၌မူကား- ေ၀ါဟာရေဒသနာဆိုင္ရာ ႏွင့္ ပရမတၳေဒသနာဆိုင္ရာတို႕ ေရာေထြးလ်က္ ရွိ၏။ ေရွးဦးပထမ ျပဆိုခဲ့ေသာ ေဒသနာ အျပား(ေဒသနာအမ်ဳိးအစားမ်ား) ႏွင့္ သာသနာအျပား (သာသနာ အမ်ဳိးအစားမ်ား) တို႕အေပၚ ေထာက္ထား၍ ယူေလ။ (ခြဲျခားနားလည္၍ သေဘာေပါက္ရန္ လိုေပသည္။) ပထမပုစၦာ အေျဖ ၿပီး၏။


၂။ ပုဂၢိဳလ္-သတၱ၀ါ- ငါ-သူတစ္ပါး ဟူ၍ ျခားနားျခင္းရွိလွ်င္ (ပုဂၢိဳလ္- သတၱ၀ါ - ငါ - သူတစ္ပါး - တစ္ဦးဦး တစ္ေယာက္ေယာက္ -တစ္ခုခု-အသက္- ၀ိညာဥ္ -လိပ္ျပာအျဖစ္ တစ္ခုတည္းမွ- တစ္ေယာက္တည္း မွ ေတာက္ေလွ်ာက္ ရွိေနတာ ဟုတ္သည္ဟု ဆိုလွ်င္) ၄င္းသေဘာ တရားသည္ (တရစပ္ပ်က္စီးေနမႈ) အနိစၥသေဘာတရားႏွင့္ ညီညြတ္ပါ၏ေလာ ဟူေသာဒုတိယပုစၦာ ၌ -

အေျဖကား ...ပုဂၢိဳလ္- သတၱ၀ါ- ငါ- သူတစ္ပါး မည္သည္ တစ္ဘ၀မွာ တစ္ခါသာ ေသၿမဲျဖစ္၏။ တစ္ဘ၀မွာ အခါခါ ေသသည္ ဟူ၍မရွိ အနိစၥမ်ဳိး မည္၏။

ဗုဒၶဘာသာ၌ အနိစၥဆိုသည္ကား
(ဗုဒၶ အဓိက နားလည္ ႐ႈျမင္ေစ လိုေသာ အနိစၥ ဆိုသည္ကား) ႐ုပ္ဓါတ္တရား-နာမ္ဓါတ္တရား တို႕၏ တရစပ္လ်င္ျမန္စြာ ခ်ဳပ္ျခင္း(ပ်က္ျခင္း) ကို ဆိုလို၏။ ထို႐ုပ္ဓါတ္တရား- နာမ္ဓါတ္တရား တို႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္း(ပ်က္စိးျခင္း) မည္သည္ မ်က္ေတာင္တစ္ခတ္-လွ်ပ္တစ္ျပက္ ခဏအတြင္းမွာ အႀကိမ္မ်ားစြာ ခ်ဳပ္၏။ ပ်က္စီးေန၏။

ထို႕ေၾကာင့္ ပုဂၢိဳလ္- သတၱ၀ါ- ငါ- သူတစ္ပါး ဟူ၍ အမွန္မရွိ။ အမွန္မဟုတ္။ (ငါ- တစ္ဦးဦး-တစ္ေယာက္ေယာက္ - တစ္ခုခု - အသက္- ၀ိညာဥ္ -လိပ္ျပာအျဖစ္ တစ္ခုတည္းမွ တစ္ေယာက္တည္းမွ ေတာက္ေလွ်ာက္ ရွိေနတာ မဟုတ္)။

အကယ္၍ ပုဂၢိဳလ္- သတၱ၀ါ- - ငါ- သူတစ္ပါး အျဖစ္ (လူ - နတ္) (ဧကန္ရွိေနသည္ - ဧကန္ဟုတ္သည္) ဟု ထင္ျမင္ယူဆခဲ့လွ်င္ အနိစၥ၀ိပႆနာဥာဏ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္၏။ အနိစၥ ၀ိပႆနာဥာဏ္ကို ေပါက္ေရာက္လွ်င္ ထိုအယူပ်က္၏။ ထိုအယူပ်က္မွပင္ မဂ္ဥာဏ္ - ဖိုလ္ဥာဏ္သုိ႕ ေရာက္ႏိုင္၏။

ပုဂၢိဳလ္- သတၱ၀ါ- - ငါ- သူတစ္ပါး ၊ ယခုဘ၀၊  ေနာက္ဘ၀အျဖစ္ (လူ - နတ္ - တိရစၧာန္) သမုတိသစၥာကို (ပညတ္တရားကို) မိမိ လူ႔ဘ၀ တစ္ဘ၀ တစ္နပ္စာေကာင္းစားေရး အဆင္ေျပေစေရးအတြက္သာ ၾကည့္ၿပီး ပစ္ပယ္ပါက ကိုယ္က်င့္တရား၊ ၿဗဟၼစိုရ္တရားမ်ား၊ ကုိယ္ခ်င္းစာတရားမ်ား ေခါင္းပါးလာကာ ေလာကႀကီး ပ်က္စီးေလသည္။

ပုဂၢိဳလ္- သတၱ၀ါ- - ငါ- သူတစ္ပါး ၊ ယခုဘ၀၊  ေနာက္ဘ၀၊ ေယာက္်ားဘ၀၊ မိန္းမဘ၀၊ ေယာဂီဘ၀၊ ဆင္းရဲသားဘ၀၊ သူေဌးဘ၀ စသည့္ သမုတိသစၥာ (အျဖစ္တရား-အက်ဳိးတရား)မ်ားသည္ အဟုတ္ထင္၊ အတည္ယူ၊ ဆုပ္ကိုင္၊ အဓိကထား ၿငိတြယ္ေနဖို႔ မဟုတ္သလို  ပစ္ပယ္ဖို႔ ဆန္႔က်င္ဖို႔လည္းမဟုတ္ ........အမွန္တရားသစၥာတရား နားလည္ေရးအတြက္ အသံုးခ်ရံု သက္သက္၊ ေတြ႕ႀကံဳရံု သက္သက္ ျဖစ္ေစဖို႕သာ။

ပညတ္မ်ဳိး ၆-ပါး။ ။

Hello! Thank You Visited My Blog.
အနက္ကို သိေစတတ္ေသာ သဒၵပညတ္ အျပား ၆-ပါးဟူ၏၊ အမည္နာမကို ဆိုသည္။

(၁)ဝိဇၨမာန ပညတ္- ပရမတၴအားျဖင့္ ထင္ရွားရွိေသာ ႐ုပ္, ေဝဒနာ, သညာ စေသာ အမည္ပညတ္မ်ိဳး၊
(၂) အဝိဇၨမာန ပညတ္- ပရမတၴအားျဖင့္ ထင္ရွားမရွိေသာ ေျမ, ေတာင္, လူ, နတ္, ရဟန္းစေသာ အမည္ပညတ္မ်ိဳး၊
(၃) ဝိဇၨမာေနန အဝိဇၨမာန ပညတ္- ထင္ရွားရွိ၍ ထင္ရွားမရွိေသာ'ဆဠာ ဘိည, ရဟန္း' စေသာ အမည္ပညတ္မ်ိဳး၊
(၄) အဝိဇၨမာေနန ဝိဇၨမာန ပညတ္- ထင္ရွားမရွိ၍ထင္ရွားရွိေသာ ဣတၴိ, သေဒၵါ စေသာ အမည္ပညတ္မ်ိဳး၊
(၅) ဝိဇၨမာေနန ဝိဇၨမာန ပညတ္ထင္ရွားရွိသည္ျဖစ္၍ ထင္ရွားရွိေသာ စကၡဳ, ဝိညာဏ စေသာ အမည္ပညတ္မ်ိဳး၊
(၆) အဝိဇၨမာေနနအဝိဇၨမာန ပညတ္- ထင္ရွားမရွိသည္ျဖစ္၍ ထင္ရွားမရွိေသာ ရာဇ, ပုေတၱာ စေသာအမည္ပညတ္မ်ိဳး၊

ပညတ္ႏွင္.ပရမတ္တြဲၿပီးသိ သံသရာမွလြတ္ေၾကာင္းၿဖစ္၏
 

Wednesday, November 9, 2011

Tsunami (Phuket Beach)

 ေသဆံုးၾကတဲ့အေရအတြက္ေတာ္ေတာ္မ်ားခဲ့တယ္ေလ...
 ႀကည့္ပါလားေတာ္ေတာ္ေၾကာက္ဖို့ေကာင္းတာေနာ္....
 မသိရင္ရုပ္ရွင္ထဲ့ဇတ္၀င္ခန္းလိုပဲ
 ေက်ာင္းတက္တုန္းကသင္ခဲ့ရတဲ့ဆူနာမီေခၚလိူင္းလံုးၾကီးမ်ားဆိုတာေလ...
 တကယ္ေတြ့ၾကံဳလိုက္ရေတာ့သံေ၀ဂရသလိုလိုပဲ..ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္လန့္မိၾကတာ..
သူက သစၥာေတာ့ရွိတယ္ဗ်၊ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ လူတန္းစား၊ အသားအေရာင္မေရြွးဘူး၊ အကုန္ေသပဲ..
                     ပါတ္စပို့၊ အလုပ္လုပ္ခြင့္ကဒ္ၿပားေတာင္..မစစ္ေဆးဘူးဗ်...
Hello! Thank You Visited My Blog

Tuesday, November 8, 2011

ေဇာ္ဂ်ီယူနီကုဒ္ေဖါင့္ျဖင့္ ျမန္မာစာရိုက္ျခင္း

ပထမဆံုး ေဇာ္ဂ်ီ လက္ကြက္ကို ေဒါင္းလုဒ္ လုပ္ၿပီး အင္စေတာလ္ လုပ္ပါ။ [Link]။ စက္ထဲတြင္ အျခား ျမန္မာ ယူနီကုဒ္ အမ်ိဳးအစားမ်ား မရွိေစရန္ သတိျပဳရပါမည္။ ရွိေနခဲ႔ရင္ Uninstall လုပ္ပစ္လိုက္ပါ။ ေဇာ္ဂ်ီ အင္စေတာလ္ လုပ္ၿပီးလ်ွင္-
1. Control Panel > Regional and Language ကိုသြားပါ။
2. Regional Language Box မွ Language ဆိုေသာ ခလုတ္ေလးကို ႏွိပ္ပါ
3. Language > Detail ကိုေရြးခ်ယ္ပါ။

အဆိုပါ Box ထဲမွာ Default Input Language ဆိုတဲ႔ ေနရာေလးကို စစ္ေဆးပါ။ ေဇာ္ဂ်ီ ကီးဘုတ္ကို ျမင္ေနရမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေအာက္ဆံုးက -

4. Preference > Language Bar ကိုသြားပါ။
5. Desktop မွာ Keyboard အလြယ္တကူ ခ်ိန္းႏိုင္ရန္ အဆိုပါ ေဗာက္စ္ထဲမွ အကြက္ ေလးမ်ားကို Check လုပ္ေပးပါ။
6. OK ႏွိပ္ပါ။

အဲဒီအခါ ၀င္းဒိုးစ္ရဲ႕ ေအာက္ညာဘက္ နာရီအခ်ိန္ ျပတဲ႔ ေနရာမွာ ကီးဘုတ္ပံုေလး ေပၚလာပါလိမ္႔မယ္။
7. ျမန္မာ စာသားကို ရိုက္လိုတဲ႔အခါ Clt+Shift ကိုႏွိပ္ရပါမယ္ (၀ဘ္ဆိုဒ္မ်ားႏွင္႔ ၀ဘ္ေပ႔ခ်္ မ်ားတြင္သာ သံုးႏိုင္သည္)။ အဂၤလိပ္စာကုိ ရိုက္လိုလ်ွင္ အဆုိပါ Clt+Shift ကို ထပ္ႏွိပ္ ေပးရပါမည္။

[ ကိုညီလင္းဆက္ Blog မွ ကူယူမွတ္သားထားျခင္း ျဖစ္သည္ ]

Monday, November 7, 2011

အာရပ္ေႏြဦးေတာ္လွန္ေရးမ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႏိုဗယ္ဆု


အာရပ္ေႏြဦးၿဖစ္စဥ္တြင္ အြန္လိုင္းမွလႈံ ့ေဆာ္ခဲ့သူမ်ားမွာ ယခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၇ ရက္ေန ့တြင္ ခ်ီးၿမွင့္ မည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဗယ္ဆုရရွိရန္ ေရပန္းအစားဆံုးၿဖစ္ေနေႀကာင္းသိရသည္။

ယခုႏွစ္တြင္ ဆန္ကာတင္စာရင္း၀င္သူ ၂၄၁ ဦးအထိရွိေႀကာင္း ေနာ္ေ၀ႏိုဗယ္ဆုေရြးခ်ယ္ေရးေကာ္မတီက ထုတ္ၿပန္ခဲ့ေသာ္လည္း စာရင္း၀င္သူမ်ားကို ထံုးစံအတိုင္း လွိဴ ့၀ွက္ထားခဲ့သည္။

တူနီးရွား၊ အီဂ်စ္၊ လစ္ဗ်ားတို ့တြင္ အာဏာရွင္အစိုးရမ်ားၿပဳတ္က်ေစခဲ့မႈ၊ ဆီးရီးယား၊ ယီမင္၊ ဘာရိန္းတို ့တြင္ ကန္ ့ကြက္မႈမ်ားၿဖစ္ေပၚေစခဲ့မႈတြင္ အြန္လိုင္းမွ စတင္လွံဴ ့ေဆာ္ခဲ့သူမ်ား၏ အခန္းက႑မွာ ႀကီးမားစြာပါ၀င္ ခဲ့သည္။

ႏိုဗယ္ေကာ္မတီဥကၠဌ ေသာဘ္ဂ်ိဳယန္ဂ်က္ဂ္လန္ကမူ “ဒီႏွစ္အတြက္ေတာ့ (ေရြးရတာ) သိပ္မခက္ပါဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တန္ၿပန္ေႏွာင့္ယွက္ေနတဲ့အလားအလာေတြ အမ်ားႀကီးရွိသလို အေကာင္းဘက္ကိုသိသိသာသာ ေရြ ့ခဲ့တာေတြလည္း ရွိေနပါတယ္”ဟု ေၿပာႀကားခဲ့သည္။


ဂ်က္ဂ္လန္သည္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္က ႏိုဗယ္ေကာ္မတီဥကၠဌၿဖစ္လာခဲ့ၿပီးေနာက္ အၿငင္းပြားဖြယ္ေရြးခ်ယ္မႈမ်ား အၿဖစ္ သမၼတၿဖစ္ကာစ ဘာရက္အိုဘာမား၊ ေနာက္တစ္ႏွစ္တြင္ တရုတ္ႏိုင္ငံမွ အက်ဥ္းက်ေနေသာအတိုက္အခံ လ်ဴေက်ာင္းပိုတို ့ကို ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ဦးေဆာင္ခဲ့သည္။

တူနီးရွားမွ ဘေလာ့ဂါအမ်ိဳးသမီးလီနာဘင္န္မီနီ၊ အီဂ်စ္မွ ဧၿပီ ၆ လႈပ္ရွားမႈကို စတင္တည္ေထာင္ေသာ ဆိုက္ဘာလႈပ္ရွားသူမ်ားၿဖစ္သည့္ အစၥရာအဘ္ဒယ္ဖာတာႏွင့္ အာမက္မာဟာ၊ အီဂ်စ္မွ ဂူဂဲလ္အမႈေဆာင္ တစ္ဦးၿဖစ္သူ ၀ဲလ္ဂိုနင္မ္တို ့မွာ ဆုရရွိရန္အထူးေရပန္းစားသည္။

လီနာဘင္န္မီနီ

အသက္ ၂၇ ႏွစ္အရြယ္ရွိ ဘေလာ့ဂါအမ်ိဳးသမီးသည္ တူနီးရွားစံပယ္ၿဖဴေတာ္လွန္ေရးကို Tunisia Girl အမည္၀ွက္ၿဖင့္လႈံ ့ေဆာ္ေပးခဲ့သည္။ ဇန္န၀ါရီအတြင္း ဇိုင္အယ္လ္အဘီဒင္ဘီအလီအစိုးရ၏ ဖိႏွိပ္မႈမ်ားကို ဖြင့္ခ်ေဖာ္ထုတ္ခဲ့သည္။ ၂၃ ႏွစ္ႀကာအုပ္စိုးေသာ ဘင္အလီ ႏိုင္ငံမွထြက္ေၿပးခဲ့ၿပီး လႈပ္ရွားမႈ ေအာင္ၿမင္ခဲ့သည္။

ေထာင္ ၆ ႏွစ္က်ခံခဲ့ရသည့္ လက္၀ဲယိမ္းႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားသူတစ္ဦး၏ သမီးၿဖစ္သူလီနာသည္ ၄င္း၏ ဘေလာ့တြင္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွစၿပီး ႏိုင္ငံတြင္းလူ ့အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ားကို ေရးသားခဲ့သည္။ ၄င္းသည္ တူးနစ္တကၠသိုလ္တြင္ အဂၤလိပ္စာဆရာမလုပ္ေနသူၿဖစ္သည္။


အစၥရာအဘ္ဒယ္လ္ဖာတာႏွင့္ အာမက္မာဟာ

အသက္ ၃၃ ႏွစ္ရွိ အမ်ိဳးသမီးအစရာႏွင့္ အသက္ ၃၀ အရြယ္ရွိ အာမက္တို ့သည္ အီဂ်စ္တြင္ ဧၿပီ ၆ လႈပ္ရွားမႈကို ပူးတြဲတည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး မူဘာရက္အစိုးရကို ကန္ ့ကြက္ေရးတြင္ လူငယ္မ်ားႏိုးထလာေရး လႈံ ့ေဆာ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ တဟီရာရင္ၿပင္၌ စုရံုးကန္ ့ကြက္မႈမ်ားၿဖစ္ေပၚရာတြင္ အဓိကဦးေဆာင္မႈေပးခဲ့သည္။

၀ဲလ္ဂိုနင္မ္

ဂူဂဲလ္၏အီဂ်စ္အမႈေဆာင္တစ္ဦးၿဖစ္ၿပီး အီဂ်စ္တြင္ “ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေတာ္လွန္ေရး”၏ ၿပယုဂ္တစ္ေယာက္ ၿဖစ္ခဲ့ကာ လူငယ္မ်ားကို လႈံ ့ေဆာ္ဦးေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ၁၂ ရက္ႀကာထိန္းသိမ္းခံရၿပီးေနာက္ ရုပ္သံေဆြးေႏြးပြဲ တစ္ခုတြင္ ၿပန္ေပၚလာခဲ့ၿပီး အထူးထင္ရွားခဲ့သည္။ ေနာက္တစ္ရက္တြင္ တဟီရာရင္ၿပင္သို ့ၿပန္လာခဲ့ရာတြင္ သူရဲေကာင္းတစ္ဦးအၿဖစ္ႀကိဳဆိုခံခဲ့ရသည္။

ရုရွားလူ ့အခြင့္အေရးအုပ္စု Memorial ကို ပူးတြဲတည္ေထာင္သူ စဗက္လာနာဂန္နက္ရွ္ကီနာႏွင့္ အာဖဂန္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအခြင့္အေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္သည့္ဆရာ၀န္အမ်ိဳးသမီး ဆီမာဆမ္မာတို ့လည္း ေရပန္းစား သည့္စာရင္းတြင္ပါ၀င္သည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဗယ္ဆုကို ၁၉၀၁ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ခ်ီးၿမွင့္ခဲ့ရာ အမ်ိဳးသမီး ၁၂ ဦးသာ ရရွိခဲ့ဖူးသည္။



ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဗယ္ဆုရရ်ိခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား

၁၉၀၅ - ဘာသာဘြန္ဆက္တ္နာ ( ႀသစႀတီးယား - ဟန္ေဂရီ )
၁၉၃၁ - ဂ်ိန္းစ္အဒမ္စ္ ( အေမရိကန္ )
၁၉၄၆ - အီမီလီဂရီဘယ့္လ္ခ်္ ( အေမရိကန္ )
၁၉၇၆ - ဘက္တီ၀ီလ်ံ ( ၿဗိတိန္ )
၁၉၇၆ - ေမရိဒ္ေကာ္ရီဂန္ ( ၿဗိတိန္ )
၁၉၇၉ - မာသာထရီဇာ ( မက္ဆီဒိုးနီးယားႏွင့္ အိႏၵိယ )
၁၉၈၂ - အယ္လ္ဘာမီရ္ဒယ္ ( ဆြီဒင္ )
၁၉၉၁ - ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ ( ၿမန္မာ )
၁၉၉၂ - ရီဂိုဘာတာမန္ခ်ဴး ( ဂြာတီမာလာ )
၁၉၉၇ - ဂ်ိဳဒီ၀ီလ်ံ ( အေမရိကန္ )
၂၀၀၃ - ရွီရင္အီဘာဒီ ( အီရန္ )
၂၀၀၄ - ၀န္ဂါရီမာထိုင္း ( ကင္ညာ )

Ref - AFP

( Bi weekly ELEVEN အတြဲ ၂၇၊ အမွတ္ ၄ “အာရပ္ေႏြဦးၿဖစ္စဥ္တြင္ အြန္လိုင္းမွ လႈံ ့ေဆာ္ခဲ့သူမ်ား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဗယ္ဆုရရွိရန္ ေရပန္းအစားဆံုးၿဖစ္ေန” မွ ကူးယူေဖာ္ၿပပါတယ္ )